قیمت شیشه فلوت و عوامل موثر در قیمت شیشه فلوت

تاریخ ارسال : 1401/04/14

شیشه فلوت از پر فروش ترین شیشه های تولیدی کارخانجات شیشه کاوه می باشد و باید این شیشه ها را در بهترین نوع خود در بازار عرضه کرد. این شیشه در نوع خود قابلیت تبدیل به بسیاری شیشه ها چون لمینت و سکوریت و دوجداره شدن را دارد. شیشه فلوت ساده از محبوبترین شیشه های تولید کارخانجات است که می توانید آن ها را از نوین الماس با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

مراحل تولید و ترکیبات شیشه:

به طور کلی مراحل تهیه شیشه عبارت است از:

1.تهیه مواد اولیه شیشه و تبدیل آن ها به حالت پودری
2.انتخاب مواد اولیه به مقدار مناسب و مخلوط کردن آن ها با مقدار کمی آب
3.انتقال مواد ترکیبی به کوره
4.ذوب تدریجی مواد اولیه در کوره و تبدیل مواد اولیه به مخلوطی خمیری شکل
5.بی رنگ کردن خمیر شیشه با گرفتن ناخالصی ها
6.حالت دادن به شیشه و فرم دهی کلی
7.دیاموند کردن شیشه

کاربردهای شیشه:

شیشه هایی که تولید می شوندیک ماده ی کاربردی در مکان هایی اعم از خانه، مغازه، محل کار، تجهیزات نمای ساختمان ها تا ساخت شیشه جلو اتوموبیل، آینه های دیواری برای خانه ها و میزهای شیشه ای برای اتاق های نشیمن استفاده می شود.

تفاوت شیشه فلوت و شیشه شیت:

شیشه های شناور:

شیشه های شناور شفافیت بسیار بالایی دارند و ظاهر بسیار شفافی داشته و هیچگونه انعکاسی در آن ها نمی توان یافت. متداول ترین نوع شیشه مسطح شیشه شناور است که هم اکنون جایگزین اکثر انواع دیگر فرآیندهای تولید شیشه ایمنی خودرو و شیشه آینه شده است. در حال حاضر 95% کل شیشه های مسطح توسط فرآیند شناور سازی تولید می شوند.برای شیشه فلوت رنگی کلیک کنید.

فرآیند ساخت شیشه شناور:

شیشه فلوت از ماسه سنگ، پودر ماسه، سنگ کوارتز، سودا، دولومیت و سایر مواد اولیه به روش خاصی تولید می شود. در این مرحله شیشه به صورت مایع در یک کمربند شیشه ای با ضخامت یکنواخت ریخته شده و توسط آتش صیقل داده می شود. پس از خنک شدن و سخت شدن از فلز مایع جدا شده و سپس آنیل می شود و به یک ورق شیشه ای صاف و بی رنگ و شفاف بریده می شود. سطح این نوع شیشه ها به صورت منحصر به فردی صاف و صیقلی می باشد. قبل از اختراع فرآیند شیشه شناور شیشه ها با لایه هایی از صفحات سخت توسط سنگ های بزرگ (بشقاب) کوبیده می شدند تا زمانی که شفاف شوند.
بهتر است بدانیم که تمام صفحات شیشه ای شیشه شناور نیستند در حالی که که تمام شیشه های شناور صفحات شیشه ای می باشند.
شیشه شناور با توجه به کیفیت ظاهری آن به سه دسته طبقه بندی می شود:

درجه یک به انگلیسی
درجه بی به انگلیسی
درجه های دیگر

شیشه های شناور از کیفیت بالایی برخوردارند و در ابعاد بسیار متنوع زیر در بازار موجود می باشند:
1.6 / 2.2 / 2.6 / 3 / 3.2 / 3.5 / 3.8 / 4 / 4.1 / 5 / 5.5 / 6 / 8 / 10 / 12 / 15 / 17 / 19 میلی متر.

شیشه شیت:

این شیشه به واسطه فرآیند ورق ساخته می شود. فرآیند تولید شیشه شناور در سال 1961 توسط شرکت تولیدی گراور برگ بلژیک اختراع شد. در این روش به راحتی می توان شیشه ای با مقاومت 8/0 تا 12 میلی متر طراحی و تولید شود. یکی از ویژگی های بسیار مهم در شیشه های شیت سطح صاف و کیفیت بسیار بالای آن ها علی رغم ضخامت پایین آن ها می باشد.

فرآیند ساخت شیشه شیت:

شیشه های شیت در کارخانجات ابتدا به صورت استوانه ای بزرگ و تو خالی در می آید و سپس انتهای سیلندر قطع شده، در این مرحله شیشه به دو تکه تقسیم می شود، طرفی نازک و طرفی دیگر نازکتر پس از آن این دو تکه در یک کوره مسطع قرار می گیرد. در این مرحله شیشه به صورت عمودی می باشد سپس برای خنک شدن و پردازش بیشتر به صورت افقی چرخانده می شود. در این عملیات گرمای موجود در کوره سبب می شود که این شیشه به یک ورق مسطح تبدیل شده و سرد شود. 
فرآیند شیت کردن دارای محدودیت هایی در زمینه ضخامت و اندازه و همچنین وضوح شیشه بوده اما نسبت به فرآیند سنگ زنی صفحات شیشه ای قدیمی ارازن تر می باشند. شیشه های شیت سبز رنگ بوده و همچنین شفافیت آنچنانی ندارند. با توجه به کیفیت این نوع شیشه ها در برابر تغییرات آب و هوایی ظاهر خود را از دست داده  و به مرور از بین می روند.شیشه های شیت به نسبت شیشه های فلوت کم هزینه تر بوده ولی در مکان هایی که سطح پایینی از کیفیت نیاز است استفاده می شود. یکی از مزایای این نوع شیشه ها ابعاد و سایزهای بسیار بزرگ آن ها می باشد که در ابعاد دلخواه مشتریان در بازار موجود است.

معیارهای سنجش کیفیت شیشه ها:

درجه و کیفیت ظاهری صفحات شیشه ای معمولی را بر اساس استریا، حباب ها، خراش ها، شن ها، ماسه ها و کانتین های سطح شیشه می سنجند. هم چنین برای مشخص کردن استحکام و توانایی شیشه بسیار مهم است.

انواع شیشه ها:

شیشه ها با توجه به کیفیت و عملیات متفاوتی که بر روی آن ها صورت می گیرد به انواع متفاوتی تقسیم می شوند:

شیشه کنترل کننده گرما (عایق گرمایشی):

سازندگان و تولید کنندگان در صنعت شیشه اقدام به ساخت محصولاتی عایق بندی شده در جهت عدم ورود گرما به داخل ساختمان و خروج گرما از ساختمان می نمایند. به زبانی ساده تر می توان گفت این شیشه تضمین کننده ورود نور خورشید و جلوگیری از فرار گرما می باشد. هم چنین فضای بین این دو شیشه برای عایق بندی بهتر توسط یک گاز مخصوص کاملاً ایمن پر می شود. مزیت های لعاب های عایق بندی شده این است که هزینه های گرمایشی را کاهش داده و در نتیجه بسیار مقرون به صرفه عمل می کند.

لعاب ضد صدا (عایق صوتی):

در حالت کلی می توان گفت ترافیک، کارهای ساختمانی، موسیقی با صدای بلند و سروصدا و ... یک مزاحمت رومزه محسوب می شود. اگرچه همیشه نمی توانیم مانع از ورود صدا از خارج ساختمان شویم، اما می توانیم از قاب های ضد صدا استفاده کنیم تا مانع از نفوذ صدا به داخل شویم. قاب های ضد صدا از دو لایه شیشه با ضخامت های مختلف و یک لایه میانی از جنس ... ساخته شده است.

لعاب خودتمیز شونده (شیشه خود تمیز شونده):

یکی از انواع  روند عملیات حرارتی که بر روی شیشه ها صورت می گیرد شیشه های خود تمیز شونده می باشند که بر اساس یک اصل بسیار ساده کار می کنند.شیشه های خود تمیز شونده از محصولات جدید در صنعت شیشه  می باشد که در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. هدف از ساخت این نوع شیشه ها کاهش دفعات تمیز کردن شیشه و صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمر بیشتر محصول می باشد که در بسیاری مکان ها کاربرد فراوانی دارد. این شیشه ها به گونه ای طراحی شده اند که سطح آن ها دارای خاصیت آبگریزی یا ابدوستی می باشد به این صورت که در حین بارش باران، زمانی که آب به شیشه بر خورد می کند آب شکسته شده و به سرعت می گریزند و هم چنین تقریباً هیچ لکه ای ایجاد نمی کنند. این مدل شیشه ها در هنگام باران دید بهتری نسبت به شیشه های معمولی  دارند.

شیشه شناور:

شیشه شناور به دلیل انتقال نور زیاد، وضوح نوری و توانایی بالای آن ها در جهت رفع نیاز بازار و ایجاد زیبایی شناسی کاربردهای فراوانی دارد.

شیشه فلوت:

شیشه ی فلوت شیشه ای شفاف است، شیشه ای صاف و بدون موج می باشد، که در اندازه ها ی گسترده ای و متناسب با هر نوع کاربرد، تولید می شود.

شیشه سکوریت:

شیشه ایمنی از جدیدترین فناوری ساخت شیشه می باشد که ازحالت مایع ماسه های سیلیس استفاده می کند و این ماده را بر روی قلع مذاب شناور می کند تا یک نوار شیشه ای عالی تولید کند. این شیشه ها با توجه به روش تولیدشان بسیار مقاوم می باشند و می توان آن ها را در بسیاری مکان هایی که سطحی از امنیت احساس می شود به کار برد. این نوع لعاب تامین کننده ایمنی افراد و ایمنی ساختمان می باشد.

شیشه کنترل کننده اشعه ماوراء بنفش( ضد اشعه ماوراء بنفش):

شیشه فیلتر اشعه ماوراء بنفش محافظ موثری در برابر قرار گرفتن در معرض بیش از حد آفتاب می باشد. و هم چنین با کاهش ورود میزان نور به اتاق، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. و این امر باعث کاهش اثر گرما می گردد، و نیاز به سیستم های تهویه را کاهش می دهد.

روش نقره اندود کردن آینه ها:

آینه ها با استفاده از روش نقره اندود کردن به صورت تجاری و توسط دستگاه های بسیار پیشرفته ساخته می شوند. در این فرآیند قسمت پشتی یک ورق شیشه شناور (معمولاً 4 تا 6 میلی متر ضخامت) توسط آلومینیوم یا نقره پوشیده می شود. در نتیجه این بازتابی که در شیشه آینه ها مشاهده می کنیم نه توسط خود شیشه بلکه به فرآیند نقره اندود کردن آن بر می گردد.

آشنایی با انواع شیشه ساختمانی و ملزومات صنعت شیشه

در این وبلاگ سعی داریم مطالبی در جهت آشنایی با انواع شیشه های ساختمانی، معیارهای قیمت شیشه فلوت، ابزار و مصالح شیشه های ساختمانی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

زهرا اله بخشی

نویسنده

6

مقاله

1401/04/14

تاریخ ایجاد