قیمت شیشه مات و عوامل موثر در قیمت شیشه مات

تاریخ ارسال : 1401/04/14

فرآیند تولید شیشه سندبلاست به گونه ای است که در یک محفظه و اتاق بسیار بزرگی عملیات ماسه پاشی بر روی شیشه ها صورت گرفته و در نهایت شیشه مات می شود. ماسه پاشی بر روی شیشه ها با استفاده از دستگاهی به نام مخزن سند و یا دستگاه پیستولی انجام می شود. در این فرآیند شن و ماسه با فشار فراوان به سمت شیشه پرتاب شده و در انتها به شیشه چسبیده و ظاهر مات به خود می گیرد.

شیشه مات چه نوع شیشه ای است؟

دنیای شیشه ها در قرن بیست و یکم بسیار متفاوت تر و متنوع تر از قبل شده است. امروزه اصطلاحات زیادی در صنعت شیشه سازی وجود دارد که امکان انتخاب و خرید یک شیشه متفاوت و زیبا را به مشتری می دهد.
شییشه ساتینا یکی از انواع شیشه هاست که جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی دارد. در ادامه به معرفی شیشه ساتینا به عنوان یکی از بهترین شیشه های موجود در صنعت شیشه سازی می پردازیم.

اولین سوالی که ذهن مخاطب را به خود اشغال می کند این است که منظور از شیشه ساتینا چیست؟

شیشه ساتینا که شیشه مات می باشد  یکی از انواع شیشه های مات است که در ردیف شیشه هایی همانند سندبلاست مطرح می گردد. اما به جرات می توان گفت که محبوبیت این شیشه بسیار بالاتر از شیشه های سندبلاست است چرا که سطح شیشه ساتینا کاملاٌ صیقلی است و برق انداختن آن هم کار راحتی است، اما شیشه سندبلاست صیقلی نیست و به سختی می توان یک لکه را به صورت کامل از روی آن پاک کرد.

تفاوت شیشه سندبلاست و ساتینا چیست؟

فرآیند تولید شیشه سندبلاست به گونه ای است که در یک محفظه و اتاق بسیار بزرگی عملیات ماسه پاشی بر روی شیشه ها صورت گرفته و در نهایت شیشه مات می شود. ماسه پاشی بر روی شیشه ها با استفاده از دستگاهی به نام مخزن سند و یا دستگاه پیستولی انجام می شود. در این فرآیند شن و ماسه با فشار فراوان به سمت شیشه پرتاب شده و در انتها به شیشه چسبیده و ظاهر مات به خود می گیرد. به طور کلی برای سنجش کیفیت، خرید مناسب، مقرون به صرفه و هم چنین اطلاع از تفاوت های ظاهری و کیفی شیشه های مات ان ها در چند معیار و شاخص می توان مقایسه کرد.
یکی از این معیارها وزن شیشه های سندبلاست اینجا کلیک کنید می باشد که در مقایسه با شیشه های ساتینا بسیار سنگین بوده چرا که در حین فرآیند تولید آن هماطور که گفتیم شن و ماسه به آن پاشیده شده که سبب تغییر ظاهر و افزایش وزن آن ها می شود.
از دیگر معیارهای مقایسه شیشه های سندبلاست و شیشه های ساتینا ظاهر آن ها می باشد؛ به عنوان مثال در صورت جا به جایی شیشه های سندبلاست و تماس دست به آن ها، جای دست افراد و یا اثر انگشت بر روی آن ها مانده و لکه به راحتی از روی آن ها پاک نمی شود.
در آخر از معیارهای بسیار مهم مقایسه شیشه سندبلاست و ساتینا کیفیت و عملکرد شیشه ها می باشد که به صراحت می توان گفت شیشه های ساتینا از کیفیت بسیار بالایی نسبت به شیشه های سندبلاست برخوردارند.
قیمت نیز از معیارهای مهم مقایسه در شیشه های سندبلاست و شیشه های ساتینا می باشد. با توجه به ویژگی ها، فرآیند و عملکرد شیشه های ساتینا، قیمت آن ها نیز نسبت به شیشه های سندبلاست و دیگر شیشه های مات بیشتر می باشد.

فرآیند تولید شیشه ساتینا:

فرآیند تولیدد شیشه مات تا حدودی شبیه به سندبلاست کردن است، اما با دقت بیشتری صورت گرفته و جزئیات ریزتری هم دارد که باعث می شود در نهایت یک شیشه بسیار زیبا، مات و صیقلی مواجه شویم. دقت و ظرافت کار در تولید شیشه ساتینا به قدری زیاد است که حتی ذره ای خطا را بر نمی تابد و نمی توان بدون نیروهای ماهر در این زمینه مبادرت به تولید شیشه ساتینا نمود.
در فرآیند شیشه ساتینا از اسید فلوئوریک استفاده می شود. این ماده بر روی سطح بیرونی شیشه ریخته شده و نباید هیچگونه تماسی با دست داشته باشد. شیشه ساتینا بعد از ریخته شدن اسید مورد صیقل واقع شده و این کار تا زمانی ادامه خواهد داشت که شیشه به شکل یکدست در بیاید. در این فرآیند اسید فلوئوریک در خورد شیشه رفته و ظاهر بسیار زیبایی می یابد. در پس زمینه شیشه نهایی نیز از رنگ ها و طرح های متنوعی استفاده می شود. البته این امر کاملاٌ به سلیقه مششتریان بستگی دارد. این شیشه در ضخامت های مختلف و بعضاٌ از 4 تا 12 میلی متر تولید می گردد.

انواع شیشه ساتینا:

شیشه ساتینا با توجه به محبوبیت بالایی که در بازارهای داخلی به دست آورده است در انواع و اقسام مختلفی نیز تولید می گردد.

انواع شیشه ساتینا در ایران عبارتند از:

شیشه رنگی ساتینا از انواع شیشه های مات در بازار می باشد که برای تولید درب و پنجره های سنتی یا دکوراسیون های ویژه بکار می رود.
شیشه خم ساتینا یا همان شیشه های قوس دار که باید بگوییم آنچنان محبوبیت چندانی ندارند چرا که علاوه بر هزینه های بالای تولید و فروش می توان به دشوار بودن حمل و نقل و نحوه استفاده از آن در ساختمان اشاره کرد.
شیشه لمینت ساتینا چند لایه می باشد و ضخامت بالایی دارند. این شیشه ها استحکام زیادی داشته و یک شیشه محبوب در صنعت شیشه سا زی محسوب می شود.
شیشه سکوریت ساتینا یا همان شیشه های نشکن که استحکام بالایی در برابر ضربه و حرارت دارند اگر هم شکسته شود قطعات آن به صورت ریز و غیر برنده در می آید که آسیب خاصی به انسان وارد نمی کند.
شیشه دوجداره ساتینا که می توان آن ها را یکی از متداول ترین نوع شیشه ها برشمرد. عایق بندی مناسبی داشته و از اتلاف انرژی به میزان بسیار زیادی جلوگیری می کند.

آشنایی با انواع شیشه ساختمانی و ملزومات صنعت شیشه

در این وبلاگ سعی داریم مطالبی در جهت آشنایی با انواع شیشه های ساختمانی، معیارهای قیمت شیشه فلوت، ابزار و مصالح شیشه های ساختمانی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

زهرا اله بخشی

نویسنده

6

مقاله

1401/04/14

تاریخ ایجاد