قیمت شیشه لمینت و عوامل موثر در قیمت شیشه لمینت

تاریخ ارسال : 1401/04/14

پیش از هر چیز باید به بررسی معنا و مفهوم واژه لمینت بپردازیم. لمینت به معنای چند لایه است و زمانی بکار می رود که لایه های مختلفی از یک شی مشابه همانند چوب، شیشه یا امثال آن ها بر روی یکدیگر قرار گرفته و نوع محکم تری از همان وسیله را ایجاد نماید. بنابراین زمانی که از شیشه لمینت سخن می گوییم به گونه ای محکم بودن و چند لایه بودن یک شیشه را مدنظر قرار داده ایم. 

شیشه لمینت و همه چیز در باره آن:

صنایع مربوط به طراحی و تولید وسایل ساختمانی به شدت در حال توسعه و پیشرفت هستند که در این خصوص می توان به طراحی شیشه لمینت اشاره نمود. اینکه شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد مسئله ایست که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم. البته این را هم اضافه کنیم که صنایع مربوط به طراحی، تولید و فروش شیشه لمینت صرفا به استفاده از آن ها در ساختمان سازی محدود نمی گردد اما بخش عمده ای از تولیدات مربوط به این صنعت در راستای ساخت و ساز ساختمان هایی با استاندارد بسیار بالا کاربرد دارد. 

شیشه لمینت چیست؟

پیش از هر چیز باید به بررسی معنا و مفهوم واژه لمینت بپردازیم. لمینت به معنای چند لایه است و زمانی بکار می رود که لایه های مختلفی از یک شی مشابه همانند چوب، شیشه یا امثال آن ها بر روی یکدیگر قرار گرفته و نوع محکم تری از همان وسیله را ایجاد نماید. بنابراین زمانی که از شیشه لمینت سخن می گوییم به گونه ای محکم بودن و چند لایه بودن یک شیشه را مدنظر قرار داده ایم.
البته تعریف شیشه لمینت صرفا به موارد فوق محدود نمی شود بلکه ساختار جالب و فنی این شیشه به گونه ایست که در زمان خورد شدن، متلاشی نشده و آسیب های جدی را برای کسانی که در معرض شکسته شدن شیشه قرار دارند ایجاد نمی کند. البته بهتر است این بحث را در خلال مقاله بررسی کنیم. می خواهیم در این مطلب به تمام نکات و اطلاعاتی که در خصوص شیشه لمینت وجود دارد بپردازیم. اگر اهل تخصص و فن هستید یا می خواهید بهترین شیشه ممکن را برای ساختمان خود خریداری کنید پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مطلب ما را همراهی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تاریخچه شیشه لمینت:

شاید برای شما هم سوال باشد که ایده تولید شیشه های نشکن از چه چیزی نشات گرفته است و توسط چه کسی اختراع شده است. جالب است بدانید که ایده تولید شیشه لمینت کاملا اتفاقی بوده و تا قبل از آن کسی به دنبال تولید شیشه های نشکن نبوده است. 
یک شیمی دان فرانسوی به نام ادوارد بندیکناس در سال 1903 در آزمایشگاه خود مشغول فعالیت بود که به یکباره با شکسته شدن فلاسک شیشه ای خود مواجه گردید، اما در کمال ناباوری مشاهده نمود که شیشه بکار رفته در فلاسک بعد از شکسته شدن متلاشی نشد. پوشش این فلاسک از نیترات سلولز بود. 
بنابراین ادوارد سعی کرد از این ماده در میان لایه های شیشه استفاده کرده و آن ها را به حالت نشکن در آورد. البته همانطور که می دانید این شیشه ها نیز شکسته می شوند اما متلاشی نشده و تمامیت خود را بعد از خورد شدن نیز حفظ می کنند. 
در ابتدا از این نوع شیشه برای طراحی و تولید ماسک های ضد گاز شیمیایی در جنگ جهانی اول استفاده شد و بعدها به صنعت خودرو سازی نیز راه یافت تا اینکه در قرن حاضر به وفور در صنعت ساختمان سازی و بسیاری از صنایع دیگر بکار می رود. 

فرایند تولید شیشه لمینت:

زمانیکه می خواهیم همه چیز را در خصوص شیشه لمینت بدانیم قطعا آشنایی با فرایند تولید این شیشه نیز اهمیت خاصی دارد. هرچند این مطلب بسیار تخصصی است با این حال سعی کرده ایم تا آن را به زبانی ساده بیان نماییم. مراحل تولید شیشه لمینت به شرح ذیل هستند.

•    دستگاه شستشو خوابیده: نمی توان این مرحله و استفاده از این دستگاه را به عنوان مرحله اول ذکر نمود چرا که در تمام مراحل نیاز است تا شیشه با استفاده از دستگاه شستشو به خوبی شسته شده و عاری از هر گونه آلودگی باشد. این دستگاه قادر است تا با استفاده از باد خشک و درست زمانی که عملیات شستشو پایان یافت، شیشه در دست تولید را خشک کرده و به مرحله بعد انتقال دهد.
•    اتاق طلق گذاری: این اتاق باید عاری از هرگونه گرد و غبار باشد به صورتی که حتی کوچکترین روزنه ای برای ورود گرد و غبار نیز ندارد. شیشه شسته شده در مرحله قبل را به این اتاق انتقال می دهند تا طلق هایی با ضخامت های مختلف ( ضخامت طلق توسط خریداران مشخص می شود) را درون شیشه ها کار بگذارند. بعد از اینکه لایه های مختلف شیشه و طلق در ابعاد خاصی روی یکدیگر قرار گرفتند نوبت به مرحله کوره لمینت می رسد.
•    کوره لمینت: در این مرحله لایه های پی وی بی (.......) در داخل کوره آب شده و بهتر به شیشه می چسبند. این کار باعث می شود تا امکان جداسازی شیشه ها در نتیجه شکستن و خورد شدن به حداقل ممکن برسد. این کوره دارای دو پرس ابتدایی و انتهایی است که با ایجاد فشار بر روی شیشه کمک می کنند تا استحکام و چسبندگی لایه های تشکیل دهنده شیشه به شدت افزایش یابد.
•    کوره اتوکلاو: در مرحله قبل و درست زمانی که شیشه از کوره لمینت بیرون می آید به رنگ کدر است و شفافیت لازم برای استفاده در نقاط مختلف ساختمان ها، خودروها و موارد مشابه را ندارد به همین علت باید چند ساعتی در کوره اتوکلاو قرار بگیرد تا حباب شیشه ها از میان رفته و آماده ترخیص شود. 

مزایای شیشه لمینت:

•    شیشه های لمینت عایق صوتی و عایق آلودگی هستند بدین صورت که سر و صدا و آلودگی هوا به راحتی قادر به نفوذ در مکان هایی که با استفاده از شیشه لمینت عایق بندی شده اند نمی باشد. 
•    شیشه های لمینت به میزان بسیار زیادی می توانند از نفوذ اشعه یو وی جلوگیری کنند. تابش این اشعه علاوه بر اینکه مشکلات پوستی را برای انسان به دنبال دارد باعث کم رنگ شدن و کهنه به نظر رسیدن وسایلی می شود که مدام در معرض تابش نور خورشید بوده اند. 
•    شکسته شدن شیشه های عادی در زمان وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله و طوفان یکی از مهمترین عوامل ورود آسیب به ساکنین ساختمان هاست که اصولا با پارگی رگ های دست و پا و حتی نابینایی و وقوع زخم های عمیق همراه است اما شیشه های لمینت در زمان وقوع چنین بلایایی هیچ گونه آسیب جانبی نداشته و امنیت بالایی دارند. 
•    ساختار این شیشه به گونه ایست که در طیف وسیعی از رنگ ها نیز موجود می باشد. 
•    اگر در نقاطی ساکن هستید که نوسانات دما و شرایط جوی باعث ترک خوردن شیشه ها می شود می توانید از شیشه لمینت استفاده کنید. مقاومت بالای این شیشه ها به قدری بالاست که در نقاط کویری که شب های بسیار سرد و روزهای داغی دارند نیز بکار می روند. 
•    و در نهایت باید بگوییم که این شیشه ها به شدت از حریم خصوصی شما محافظت می کنند. 

معایب شیشه لمینت:

•    قیمت شیشه لمینت در مقایسه با شیشه های ساده گران تر است که البته نمی توان آن را یک ایراد اساسی برشمرد چرا که استحکام بالا و استانداردهای زیادی که این شیشه دارد می تواند قیمت آن را کاملا توجیه کند.
•    شیشه لمینت برخلاف شیشه های عادی که بسیار شفاف هستند به علت داشتن لایه های بسیار زیاد، شفافیت خود را از دست می دهند و این امر ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد.برای دیدن قیمت شیشه 6 میل لمینت کلیک کنید.

آشنایی با انواع شیشه ساختمانی و ملزومات صنعت شیشه

در این وبلاگ سعی داریم مطالبی در جهت آشنایی با انواع شیشه های ساختمانی، معیارهای قیمت شیشه فلوت، ابزار و مصالح شیشه های ساختمانی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

زهرا اله بخشی

نویسنده

6

مقاله

1401/04/14

تاریخ ایجاد