شیشه رفلکس و انواع شیشه رفلکس موجود در بازار

تاریخ ارسال : 1401/04/14

شیشه های ساختمانی اعم از شیشه های رفلکس به علت تنوع در رنگ های تولید شده و کیفیت بی نظیر آن ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شیشه های رفلکس نوعی شیشه های بازتابنده می باشند که اگر در روشنایی روز از بیرون به شیشه نگاه کنیم این شیشه همانند آینه عمل کرده و تصاویر را باز می تاباند و بالعکس اگر از داخل به شیشه نگاه کنیم شیشه شفافیت بالایی داشته و امعکاسی مشاهده نمی شود. عملیات بازتاب در شیشه های رفکلس در شب در مقایسه با روز بسیار متفاوت می باشد. جالب است بدانید شیشه های رفلکس در شب از داخل به مانند آینه و از خارج بسیار شفاف می باشد

انواع شیشه رفلکس:

شیشه های ساختمانی اعم از شیشه های رفلکس به علت تنوع در رنگ های تولید شده و کیفیت بی نظیر آن ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شیشه های رفلکس نوعی شیشه های بازتابنده می باشند که اگر در روشنایی روز از بیرون به شیشه نگاه کنیم این شیشه همانند آینه عمل کرده و تصاویر را باز می تاباند و بالعکس اگر از داخل به شیشه نگاه کنیم شیشه شفافیت بالایی داشته و امعکاسی مشاهده نمی شود. عملیات بازتاب در شیشه های رفکلس در شب در مقایسه با روز بسیار متفاوت می باشد. جالب است بدانید شیشه های رفلکس در شب از داخل به مانند آینه و از خارج بسیار شفاف می باشد. شیشه رفلکس همانطور که از نامشان مشخص است تاثیر فراوانی در کاهش حرارت نور خورشید دارد و هنگامی که نور به آن هل برخورد می کند منعکس شده و از مانع از ورود حرارت به ساختمان می شود. کابرد شیشه رفکس، نصب آسان، تنوع در رنگ و ضخامت های آن، ابعاد بسیار کاربردی و قابلیت برش با سلیقه مشتری از علل اصلی محبوبیت این نوع شیشه ها و استفاده و نصب ان ها در پروژه های ساختمانی و امور صنعتی می باشند. به طور کلی می توان گفت شیشه های ساختمانی علاوه بر مزایایی که دارند محدودیت ها و معایبی نیز به همراه دارند که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد؛ یکی از معایب این نوع شیشه ها حالت انعکاس آن ها از داخل در شب می باشد. اگر مطالب دیگر نوین الماس را مطالعه کرده باشید قطعا اطلاعاتی در زمینه چگونگی تولید شیشه های خام و انواع شیشه فلوت دارید. شیشه های رفلکس در کارخانجات با روش متفاوتی تولید شده و در تولید آن با توجه  به شیشه های رفلکس اینجا کلیک کنید.به نوع شیشه لایه های متفاوتی از شیشه فلوت به همراه اسپیسر ساخته و روانه بازار می شود. صنعت شیشه و درب و پنجره در گذر زمان با توجه به افزایش نیاز بازار و تقاضای روز افزون مشتریان پیشرفت های بسیاری داشته که همین امر سبب می گردد بیشتر شیشه هایی که در کارخانجات تولید می شد قابلیت سکوریت، دوجداره، سه جداره و مات شدن در ضخامت های متنوع را دارند. در واقع می توان گفت شیشه های رفلکس نیز همانند شیشه های سکوریت، شیشه دوجداره و شیشه مات و...  در انواع متفاوتی چون شیشه دوجداره رفلکس، سه جداره رفلکس، سکوریت رفلکس، مات رفلکس و.... تولید و روانه بازار می گردد.

قیمت شیشه دوجداره رفلکس:

ساختار شیشه دوجداره رفلکس از دو لایه شیشه شفاف و رفلکس می باشد که با استفاده از یک اسپیسر فاصله گرفته و  شیشه را در قاب خود محکم نگه میدارد. ویژگی بارز شیشه دوجداره رفلکس قابلیت کاهش 61 تا 63 درصدی حرارت نور تابیده شده به آن می باشد. شیشه های رفلکس در رنگ هایی چون آبی، سبز، نقره ای و طلایی در بازار موجود می باشد. قیمت شیشه های دوجداره رفلکس با توجه به رنگ و ابعاد آن محاسبه می گردد که 61 تا 63 درصد نور تابیده شده به خود را بازتاب می کنند و در کنترل ورود و خروج انرژی بسیار موثر است.

شیشه دوجداره نقره ای (سوپرسیلور):

این محصول با توجه به عملکرد بالایی که در انعکاس نور دارد با نام شیشه رفلکس آینه ای یا شیشه رفلکس نقره ای نام برده می شود در بازار شناخته می شود چرا که خاصیت رفلکتیو این نوع شیشه در مقایسه با دیگر شیشه ها بیشتر است. شیشه دوجداره نقره ای نوعی شیشه رفلکس می باشد که از نظر ظاهر بین شیشه رفلکس و شیشه ساده می باشد و تا 100 درصد میزان نور بازتاب شده را منعکس می کند. شیشه دوجداره نقره ای از پر کاربردترین شیشه ها در نمای ساختمان های سنگ نمای سفید می باشد.

قیمت شیشه دوجداره سکوریت:

شیشه دوجداره سکوریت انتخاب بسیار مناسبی برای شیشه پنجره ها می باشد. شیشه های سکوریتی که برای ساخت شیشه های دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند در نتیجه شیشه نهایی دوجداره سکوریت بسیار مقاوم بوده و در هنگام شکستن خرد نشده و به تکه های بزرگی تبدیل می شود. قیمت این نوع شیشه ها نیز بر اساس نوع شیشه به کار رفته و ضخامت شیشه قابل استفاده بیشتر می شود چرا که هر چه ضخامت شیشه به کار رفته بیشتر باشد شیشه مقاوم تر بوده و عمر بالاتری دارد.

رنگ های شیشه رفلکس:

انواع شیشه رفلکس
شیشه رفلکس سبز
شیشه رفلکس مسی
شیشه رفلکس دودی
شیشه رفلکس طلایی
شیشه رفلکس برنزی
شیشه رفلکس نقره ای
شیشه رفلکس خاکستری
شیشه رفلکس آبی کلاسیک


صفحه 2 از 2

آشنایی با انواع شیشه ساختمانی و ملزومات صنعت شیشه

در این وبلاگ سعی داریم مطالبی در جهت آشنایی با انواع شیشه های ساختمانی، معیارهای قیمت شیشه فلوت، ابزار و مصالح شیشه های ساختمانی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

زهرا اله بخشی

نویسنده

6

مقاله

1401/04/14

تاریخ ایجاد